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Reynolds 953, Steel is real!

texas

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habs schon immer gesagt das stahl das geilste material für velos ist. jetzt gibts von reynolds eine neue legierung, da brauchts kein alu und kein carbon mehr...

Friday 7th October 2005
Bike builders embrace Reynolds 953
This steel tube is not just real, it's super-light. 953 tubing is aimed at custom framebuilders but whispers from mainstream bike manufacturers suggest it could become an alternative to carbon for high-end road bikes.
Reynolds 953 "takes steel alloys into a new league," says the British company guided by tech experts in the US.

This'martensitic-aging' stainless steel alloy can achieve tensile strength in excess of 2000MPa. It's strong, OK.

According to Reynolds, 953 offers the resilient ride of steel "since small diameter tubes can be used."

The tubing is also corrosion resistant, so painting is not needed

The material can b coldworked so that butted profiles down to 0.3mm wall thicknesses for low weight are possible. Fittings like rear drop-outs, BB shell and head tube will also be available in 953.

953 was developed by Reynolds and Carpenter Specialty Alloys of the US.

Bike builders will be producing frames in 953 from February 2006. The tubeset will be mainly used by custom framebuilders but after a successful launch at Interbike, some mainstream bike builders are also planning to run with it.

http://www.reynolds-cycle.com/
 

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Re: Reynolds 953, Steel is real!
Und hier die Übersetzung frei nach Google:p

Fahrraderbauer Freitags Oktober 7. 2005 umfassen Reynolds 953, die dieser Stahlschlauch nicht gerades reales ist, es ist Super-Licht. Schläuche 953 ist angestrebte kundenspezifische framebuilders, aber Flüstern von den Hauptströmungsfahrradherstellern schlägt vor, daß es eine Alternative zum Carbon für high-end Straßenfahrräder werden könnte. Reynolds 953 "nimmt Stahllegierungen in eine neue Liga," sagt die britische Firma, die von den Techexperten in die US geführt wird. Legierung des rostfreien Stahls des This'martensitic-Alterns ' kann Dehnfestigkeit mehr als notwendig 2000MPa erzielen. Sie ist stark, OKAY. Entsprechend Reynolds 953 Angebote die elastische Fahrt des Stahls ", da kleine Durchmesserschläuche benutzt werden können.", Der Schläuche ist auch die beständige Korrosion, also wird Anstrich nicht die Materialdose b coldworked benötigt, damit gestoßene Profile unten zu den 0.3mm-Wandstärken für niedriges Gewicht möglich sind. Befestigungen mögen hintere Austritte, BB-Oberteil und Kopfschlauch ist auch in 953 vorhanden. 953 wurden durch Reynolds und Tischlerspezialgebietslegierungen der US entwickelt. Fahrraderbauer werden Rahmen in 953 von einem Februar 2006 produzieren. Das tubeset wird hauptsächlich durch kundenspezifische framebuilders aber benutzt, nachdem eine erfolgreiche Produkteinführung bei Interbike, einige Hauptströmungsfahrraderbauer auch planen, mit ihr zu laufen.
 
schöne übersetzung :jumping:

der rahmen von "Baum" soll übrigens 4000 Australische Dollar kosten:confused: muss das mal schnell in schweizer fränkli umrechnen:floet:

Baum & Reynolds

I'm going to kick off with my personal highlight of the show: Reynolds' new 953 stainless steel tubing, as built into a frame by Melbourne's Baum Cycles. Like just about every British rider my age (late 30's, thanks for asking) my first decent bike was made from Reynolds 531 steel, so I have a soft spot for the Birmingham, England tube maker.

However, the rush to build lighter and lighter frames has left steel behind in recent years. Aluminium and then carbon fiber have been the materials of choice for riders seeking a very light frame. Reynolds launched its 953 tubing just a couple of weeks ago and if it delivers on its promise it will put steel back in consideration. At the Bicycling Australia show, Baum had on display what the company's Jo Banks believes is one of just three 953 frames in the world at the moment (the other two tubesets went to Boston, USA builder Independent Fabrications). The weight: 1000g.

Baum's Jo Banks told Cyclingnews that this prototype frame was built to the exact same dimensions as "a well-known titanium company's 800g frame." In other words, this is a weight for a smallish 'medium' sloping frame.
 
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