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[Hilfe] Räder und Teile: Was ist das und was ist es wert?

DA HB-9000 / DA FH-9000, 32 Loch
wenig gebraucht in OVP
Wert?
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Re: [Hilfe] Räder und Teile: Was ist das und was ist es wert?
Auch über längere Zeit? Im Montageständer funktionierte es auch bei mir. Bei der ersten Ausfahrt fiehl Gang 2 und 3 aus (Kettenrasseln), am Ende der kurzen Tour war das Schalten von Gang 7 auf 6 nur noch durch ziehen am Schaltseil möglich. Natürlich hielt ich unterwegs mehrfach am um zu trimmen. Keine Chance.
10km Runde
 
150 Euro wie von @Chrom und @𝓗𝓮𝔁𝓮𝓻 vorgeschlagen finde ich schon recht üppig. Da muß man (Frau) glaube ich ein Strobel Fan/Sammler sein. Die Santé Gruppe kommt von dem Rad, oder? Klar wird's dafür jetzt separat wohl mehr geben aber ich finde es schade dass dadurch ein wahrscheinlich sehr stimmiges Rad verschwunden ist. Rahmen und die Gruppe zusammen hätte ich bei um die 300 gesehen. Jetzt wird's aber sicher mehr.
Kaufmännisch vollkommen richtig gemacht, wobei ich den Rahmen eher bei 90€ sehe, Dir aber natürlich mehr wünsche !
 
Danke Levin. Die Hoods, besonders der rechte, sind schon etwas lose, haben die Spannung verloren.
Ich denke das kann man bei einem 30 Jahre alten Satz Hoods verkraften. Ich würde die tatsächlich mit den noch montierten originalen Hoods anbieten, neue Zubehör Hoods senken eher den Wert. Sei denn es sind Originale 7402 Hoods, aber die kosten quasi genau so viel wie nen Satz Hebel.
 
Wollte diesen Campagnolo Schlüssel verkaufen da ich nichts von Campagnolo habe, was nimmt man hier dafür ?
 

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Auch über längere Zeit? Im Montageständer funktionierte es auch bei mir. Bei der ersten Ausfahrt fiehl Gang 2 und 3 aus (Kettenrasseln), am Ende der kurzen Tour war das Schalten von Gang 7 auf 6 nur noch durch ziehen am Schaltseil möglich. Natürlich hielt ich unterwegs mehrfach am um zu trimmen. Keine Chance.
Wenn sich das Schalten während der Fahrt verändert, liegt irgendein Montagefehler vor. Denn die Schaltung selber kann sich ja kaum verändern, es sei denn, es gab Feindberührung.
 
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Ich habe noch nie darauf geachtet, aber hier fällt mir auf, dass die Speichen nicht zentriert auf der Felge sitzen. Gibt es einen Grund dafür?
 
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Ich habe noch nie darauf geachtet, aber hier fällt mir auf, dass die Speichen nicht zentriert auf der Felge sitzen. Gibt es einen Grund dafür?

ZITAT von https://spokecalc.io/how-different-rim-designs-affect-spoke-length.php

Alternating spoke offset bed


Most rims are centrally drilled, or with a negligible left/right spoke hole stagger. The other case is a uniform spoke offset bed (OSB), where spokes are off to only one side of a rim, typical for asymmetric rims, that we covered in the first part of this article. But there is yet another spoke hole layout in the rim that can affect spoke length calculations.


Some wide rims tend to have spoke holes slightly offset to alternating sides. Contrary to the conventional rims where looking at the cross-section of the rim the width between the holes is zero, spokes from the one side of the hub can cross past centerline and over to the opposite side of the rim. In such manner, spokes are alternating from one side of the rim to the another.

alternating spoke offset bed
Wide rims may have holes alternating on both sides looking at centerline.
In wheel building terms, this situation is also called a “wash”. This leads to increased bracing angles and greater overall spoke tension in effect throughout the wheel to maintain the structural equilibrium of the wheel.


Leaving lacing and tensioning matters aside, how does alternating spoke offset bed affect our rim measurements and spoke length calculation?


Such a rim should not be considered as an asymmetric rim, and so the offset spoke bed (OSB) should be left at zero. Of course, one could argue using an alternating positive and negative offset spoke bed measurement, but for the purpose of this article, there is yet another, easier possibility.


Instead, if there is a measurable gap between the left and right spoke holes, effective Flange to center dimensions, WL and WR respectively, should be modified accordingly (increased or decreased) to compensate for offset spoke holes in the rim.

alternating spoke offset bed
Total widht between the holes divided by two will give you a correction factor to get effective Flange to center dimensions.
If there is a 10 mm gap (width) between spoke holes, looking from the rim’s centerline, alternating spoke offset bed should be 5 mm respectively. If the rim spoke hole stagger indicates that spoke from one hub flange side should cross over to the other side of the rim, both Flange to center (WL/WR) dimensions should be increased for 5 mm and vice versa if a rim spoke hole angle suggests otherwise.


Note: Always double check the spoke hole stagger in the rim as the angle of drilling defines to which side of the hub should the spoke be going.


Final thoughts


In addition to effective rim diameter, different rim designs and spoke hole layouts affect spoke length calculation noticeably and as such should be considered with great care when taking measurements. Looking at asymmetrical rims, it is a fairly straight forward process of entering the correct offset spoke bed measurement. On the other hand, most online spoke length calculators just aren’t designed for the other two rim holes layouts. Therefore, as shown, some modifications of calculator input’s values have to be made in the process of determining the correct spoke length.


Happy wheel building!
 
Auch über längere Zeit? Im Montageständer funktionierte es auch bei mir. Bei der ersten Ausfahrt fiehl Gang 2 und 3 aus (Kettenrasseln), am Ende der kurzen Tour war das Schalten von Gang 7 auf 6 nur noch durch ziehen am Schaltseil möglich. Natürlich hielt ich unterwegs mehrfach am um zu trimmen. Keine Chance.
Zugklemmschraube am Schaltwerk defekt oder zu schwach festgezogen?
 
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