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Ha, du hast Triple Elvis also von Aachen über New York nach Berlin entführt. Schade, dass in all den Jahren keiner auf die Idee gekommen ist, die neben der anderen Nachkriegskunst im Ludwig Forum in Aachen zu zeigen, statt sie im Tresor des Kasinos versauern zu lassen. Gefällt mir besser als die Plastik der amerikanischen Schnäppchenjägerin hier:
... ein paar Adjustables für ein 1939er Rudge Aero Path ... das ist eines der vier für die Wembley Six gebauten ...
... und dies ist der erwähnte Rahmen ...
... und was Hilary Stone über den Rahmen zu berichten wußte
RUDGE-WHITWORTH AERO PATH 6-DAY TRACK FRAME 1939 Seat Tube (ctt): 23in (58cm) Top Tube (ctc): 23in (58cm) Rear dropout width: 110mm Wheel size: 27s or Sprints/700C with brake drop of 70mm Seatpost size: 27.2mm Rudge-Whitworth were the track frames of choice for many riders around the turn of the 20th century but after 1920 they did not make any again except for for a very brief period just prior to WWII. Rudge was bought by EMI in 1935 and they soon engaged the services of Jack Lauterwasser. Jack Lauterwasser had won a medal at the 1928 Olympics and had in the early 1930s built some very fine frames under his own name.
He developed a range of top quality road frames for Rudge. And Rudge decided to garner publicity for their new models by sponsoring riders at the Wembley 6-day races in the period 1937–1939. This track frame I believe was one of the four frames built for the 1939 Wembley Six. Rudge did offer a track bike in their 1939 catalogue, Model 95, the Aero Path (the catalogue picture and details can be seen here) but this frame is clearly not the same. It has different fork blades and both the forks are fully chromed. There is a picture of Karel Kaers with his Rudge at either the 1938 Wembley Six and this is very similar to the catalogue picture with different forks to this frame.
Further research shows that the frames ridden by the two teams sponsored by Rudge for 1939 (including the winner Karel Kaers had all chrome forks (the fork is fully chromed under the paint) with this shape of fork blade. A picture of Karel Kaers riding an identical frame to this one in the 1939 Wembley 6-day can be seen here.
... und als Neu-Wiener darf mein Dusika sowie das Puch nicht mehr so alleine sein ... und wer kann bei der Farbe auch schon Nein sagen? ... Eben ... deshalb ein 70er Jahre RIH ... aus der Praterstraße ...
Der Proracer ist klasse. Den habe ich auch - allerdings etwas jünger und ohne Chromsöckchen.
Kannst schon mal nach geeigneten Bremsen mit langem Bremsmaß suchen... .