• Hallo Gast, wir suchen den Renner der Woche 🚴 - vielleicht hast du ein passendes Rennrad in deiner Garage? Alle Infos

Was für Essen essen Menschen, die sich für Alteisen interessieren?

• Ersteller Ersteller Gelöschtes Mitglied 62245
  • Erstellt am Erstellt am
Wir befinden uns gerade in der Einflugschneise.

IMG_5853.jpeg

Anzeige

Re: Was für Essen essen Menschen, die sich für Alteisen interessieren?

Haring seizoen! Op welke datum komt de Hollandse Nieuwe Haring 2024?​

Alleen vanaf de officiële start tot het eind van het haringseizoen mag maatjesharing als Hollandse Nieuwe worden verkocht. Daarna is alleen nog de naam maatjesharing toegestaan. Het is daarom belangrijk om precies te weten wanneer het Hollandse Nieuwe haringseizoen van 2024 begint voordat je de vis onder deze naam gaat aanbieden.
Het seizoen wordt ingeluid bij de traditionele veiling van het eerste vaatje haring. Op dinsdag 18 juni wordt het seizoen ingeluid met de traditionele veiling van het eerste vaatje haring. Vanaf woensdag 19 juni kun je de Hollandse Nieuwe Haring weer op het ijs leggen in je koelvitrine.

Wanneer is het Vlaggetjesdag 2024?​

Met Vlaggetjesdag wordt de komst van Hollandse Nieuwe Haring gevierd in Scheveningen. Een belangrijke dag om de verse haring eens goed te promoten. Zaterdag 22 juni kunnen de vlaggetjes weer uit de kast worden gehaald om je viskraam extra feestelijk te maken.

Hab mich gerade gefragt, ob jetzt nicht nieuwe Hering Saison ist und siehe da...
Seit Samstag...

Dann kommen die ja bald über die ehemalige Grenze geschwommen, nicht ganz so new wie am Flaggjesdag, aber immer noch fett...

Heute sind wir nach dem Frühstücken nach Trier aufgebrochen.
Zur Mittagszeit kehrten wir im Café Glücklich ein um eine Kleinigkeit zu uns zu nehmen. Da ich mich nicht zwischen Weissburgunder, Grauburgunder und Riesling entscheiden konnte, bot uns die nette Wirtin sofort eine kleine Verkostung an, die jedem von uns die richtige Wahl ermöglichte.
Zum Wein gab es dann ein paar Tapas und zum Dessert einen extrem schmackhaften Cheesecake - und dazu einen perfekt passenden Sherry.
Hier ist der Name der Lokalität definitiv Programm!

Und danach gab es noch ein paar exquisite Schuhe…..

IMG_5895.jpeg
74E8DA19-E45C-46A0-828C-CD9B6CB46F47.jpeg
IMG_5897.jpeg
IMG_5899.jpeg

Zurück